Our Mission is to create outdoor environments that are practical, durable, and aesthetically pleasing. We are a company based on quality, honesty, and accountability. Smith Lawn and Tree is composed of experienced professionals in all areas of the landscape industry. This includes landscape design and installation, sprinkler installation and repairs, tree pruning and removal, as well as landscape maintenance. Additional contact name - Jud Smith. Additional phone numbers - (817) 921-2222. Award winning.
Business highlights
27 years of trusted experience
Emergency Services Offered
Services we offer
Lawn, landscape design installation & maintenance, hardscape, irrigation design, installation & repair, seasonal color installation, seasonal cleanup, fertilizer programswith lawn maintenance packages only, lawn aeration, tree transplanting, tree trimming, tree removal, dump truck, tractor & lot clearing.
Services we don't offer
One time lawn fertilization not available, fertilization option available only with lawn maintenance packages.
Awful, and I hope I can upload the pictures. I have agreed not to complain about this company as to the "bed cleanout" because they did come back and make it right at least until the new company took over. But they promised and never did get back to me about the sprinklers. I had another company come out and oh my, did he find BIG problems. BIG problems. Don't ever use this company for any sprinkler system check. All irrigation experts must be licensed. Ask to see their license. $106.93 isn't much until you count the fact that you will have to pay labor and the cost to replace the sod that they killed.
Description of Work: I asked for a tune up because one that had been done the year before was before the landscaping company I used in 2011, also added sprinklers, but I felt that there was not enough coverage. Still, everything was green, but I just felt that I needed better water pressure where I had St. Augustine sod had been placed. This person came in and did a check. Adjusted some items. Made no drastic corrections, I thought. Until one entire patch of my sod died a few weeks later. I have to admit that Smith Lawn & Tree does follow through. If you are not happy with the work, let them know and they will make it right. It was several months back when they came in and did the tune up/replaced sprinkler heads that caused my one small 6 X 8 area of new sod to die. I got another company out to fix that and a new problem that showed up with tree roots. However, today, Smith Lawn came out, without me even asking, and replaced the dead sod. I have to give them credit for that. They are responsive and that is what you need with any company. That they will listen if you have issues. There was a break in communication when I first complained about the dying St. Augustine. But, they owned up to it and did right. Therefore, I am changing my F to a C in overall experience. I don't know if it was the man who came out here, or what the issue was. But, they made good on it. Just like they did when they cleaned my beds and a month later, the beds were worse than ever before. They came out and cleaned it a second time. I respect them for that.
Rating Category
Rating out of 5
quality
1.0
value
4.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
$106.93
Response from Smith Lawn & Tree
I just want to say THANK YOU and we really appreciated the opportunity to make things right!! I am glad we got everything taken care of, and we really do try to listen to all customer concerns. That's what is great about Angie's list, we can see all the compliments and concerns and learn from them all. It was a pleasure working with you and hope you have a Happy New Year, Tammy Blackburn Office Manager
Penny T.
09/2012
1.0
irrigation systems, tree service
+ 0 more
Install irrigation system but didn't complete the other items that were request and quoted. Never responded to my email as to when they were going to trim back the trees. Place the irrigation control boxes in the middle of the front yard and right off the back patio. They made no effort to place them were they wouldn't be so obvious. They are big eye sores. They never provided documentation on were each zone was. Overall I am very unsatisfied with their service.
Description of Work: Instalation of lawn irrigation system.
Rating Category
Rating out of 5
quality
1.0
value
3.0
professionalism
2.0
responsiveness
2.0
punctuality
2.0
$5,100
Dorene F.
09/2012
5.0
irrigation systems
+ -1 more
We recently purchased an older home with an ever older sprinkler system. We had very old system, one set of heads had xtopped working, and some were not working well. They came out diagnosed the problems, made necessary repairs, then changed out the old control box, and taught us how to use the new system. They were prompt, professional, very polite.
Description of Work: Replaced broken heads, replaced control box, troubleshoot
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
4.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$300
Response from Smith Lawn & Tree
Hello Member, I am so glad to hear that you are happy with our services and that everything is working good for you. We are not perfect but we try very hard to satisfy all of our customers. Our Irrigation issues are some of the toughest to diagnose and get completed on the first visit. We love getting all feedback rather negative or positive. We can only fix things if we know there is a problem. Thanks for the comment and give us a call whenever you need any thing. Tammy
RUSSELL H.
09/2012
5.0
tree service
+ -1 more
I contacted Smith Lawn & Tree Service ( 817-921-2222) from Angie's List . They sent out a rep to give an estimate. It was very reasonable and the crew came out a few days later to do the job. They were professionally dressed and knew what to do. At the last minute I asked them to trim some vines out of a Cedar tree, which they did at no extra charge. They did an excellent job of clean up afterwards. One of the best companies I've worked with. Office personnel, Kimberly and Tammy were very cordial and easy to work with in coordinating scheduling.
Description of Work: Pruned 7 Crape Myrtle trees, a Yaupon Holly and Japanese Yew away from the house and some other trees in back that had overgrown from a vacant lot. Removed vines from a Cedar Tree.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$350
Response from Smith Lawn & Tree
Member, Thank you for all the positive feedback. We are blessed with great crews, owners and office staff. I am glad we got everything taken care of and we look forward to working with you again. Tammy
Sandra M.
09/2012
1.0
landscaping, lawn service, tree service
+ 1 more
Never received an call back, waited 3 days. No service was performed. Went with another company/person.
Description of Work: Called and spoke to someone regarding an estimate on having a tree removed in my front yard, bi-weekly lawn service and work on landscaping. received a quote for the tree removal and was told I would receive a return phone call to set-up an appointment to meet with someone that same day. Never received a call back, waited 3 days.
Rating Category
Rating out of 5
responsiveness
1.0
Response from Smith Lawn & Tree
Hello Member, Please accept our sincere apology. We have researched and found that we are at fault. We accidentally did not follow through like we should have. We pride ourselves in customer service and Tammy normally shines in this department. We are sorry for the inconvenience this has caused you. Thank you for bringing this mistake to our attention. We will continue to try and give A+ service to each customer that calls. Sincerely, Kimberly Office Manager
Michael S.
09/2012
3.0
irrigation systems
+ -1 more
The service techician arrived on time while my wife was at home. He determined that he needed to pump water out of the area in order to be able to work on resolving the problem. He used a hand pump to pump water into a bucket. At one point, the hose came out of the bucket and my wife got a towel to keep the muddy water from running into our swimming pool. She then had to leave for an appointment. When we came home that evening, the sprinkler was fixed. However, we noticed that the water level in our pool was up by an inch or two and the water looked like dirty bath water. (It was crystal clear when my wife left earlier in the day.) When I called the next day to find out what happened, I spoke to the office manager and she said that she would talk to the technician and either call me back or have him call me. Later that morning, I did receive a phone call but was on another line. No voicemail was left. Later in the day, my wife told me that she had a voicemail from the technician. What he told her was that after he fixed the leak and turned the water back on, his fix didn't work and it caused dirty water to get in the pool. He said that he didn't charge for the extra time spent re-repairing the problem and hopefully that would offset the damage done to the pool. My issues with this manner of doing business is first of all, I think there should have been a phone call or a note explaining what happened and apologizing for it. I shouldn't have had to call and ask what happened. This was not a minor thing. It has taken three days and a lot of work to get all of the dirt out of the pool water. Secondly, not charging for the time to do the repair a second time because the first attempt was unsuccessful is something I would expect regardless of any other circumstances. I checked that I would do business with them again because there wasn't a box for "maybe". While the sprinkler problem was fixed, this experience certainly hasn't left me with a positive impression of how they conduct business and the degree to which they value their customers.
Description of Work: I had a leak in the sprinkler system that was causing an area in the back yard to flood. The services requested were to fix the problem and stop the leak.
Rating Category
Rating out of 5
quality
3.0
value
3.0
professionalism
2.0
responsiveness
3.0
punctuality
4.0
Yes, I recommend this pro
$220
Response from Smith Lawn & Tree
Dear Member, Please accept our apologies. It was unfortunate that the leak was close to the pool. Tim felt really bad the some of the dirty water got into the pool. It was not intentional. When your wife left for her appointment, she mentioned for Tim to knock on the door and let the gentleman inside the home know he was finished. Tim did and at that time he let the gentleman know about the water spilling as well. Again, please accept our sincere apologies.
Brian T.
09/2012
2.0
lawn service
+ -1 more
Tried to schedule service. Someone called back, but I had a few more questions. Was told they would respond quickly. Still no word back. Oh well. Update: I never got another voice mail or message on my phone from the company. It's fine if they didn't service my area, but I never got that message.
Description of Work: N/A
Rating Category
Rating out of 5
responsiveness
2.0
punctuality
2.0
Response from Smith Lawn & Tree
Hello Member, I am sorry if you did not get the message that Tammy left for you. When she tried to call you back you were not available so she had to leave a message on your voicemail. Unfortunately, we do not service your area. We are trying to see if Angie's List can be more specific for the coverage areas. Your zip code 76179 covers such a vast area we can't cover the entire zip code area. We are sincerely sorry for the inconveniece this may have caused you.
Travis H.
09/2012
2.0
lawn treatment
+ -1 more
I spoke with this company the week prior and was told that someone would call me on Tuesday the 4th. Never received a call back. I called them late on the 5th and was told that they will not just do weed service, although there add says they do, do weed service. The least they could have done was called me and told me that as I have been waiting on a call.Also they will not do fert and weeds unless they also do other services for you, so beware when you call them that they may not call you back and that they may not do all of the services that they advertise individually. The only reason why they got a D was the lady on the phone was nice, but did not return the call.
Description of Work: Company never called me back, I had to call them
Rating Category
Rating out of 5
professionalism
2.0
responsiveness
1.0
Response from Smith Lawn & Tree
Hello Member, I am sorry that it seemed we did not get back with you in a timely manner. You called us Friday, August 31st and we were closed for the holiday on Monday. You did beat us to the punch when you called us before we had a chance to call you. Then of course sadly we had to inform you we do not service your area. We are trying to see if Angie's List can be more specific for the coverage areas. Your zip code 76179 covers such a vast area we can't cover the entire zip code. We are sincerely sorry for the inconveniece this may have caused you.
Kara C.
08/2012
5.0
lawn service, irrigation systems, tree service, replacement windows
+ 2 more
Couldn't have asked for more professional customer service! Everyone we dealt with (from phone rep to landscapers) was top-notch! They accidently broke my bathroom window (we were not upset at all). This company replaced the window without questioning or creating any problems. They promptly return calls and provide answers to all of our questions. We still continue to get compliments on our lawn! It's gorgeous! Very happy with our experience with Smith Lawn and Tree!
Description of Work: First they came out and repaired our entire sprinkler system; then a few weeks later they came out and removed all of our dead grass, prepped the area and laid down brand new sod. We also had them cut back several trees.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$3,800
Leona M.
08/2012
5.0
lawn service, tree service
+ 0 more
They did an excellent job. They were here early and they didnt leave until they were done.
Description of Work: They did sod repair, and they cleaned up two big trees.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$1,461.38
Frances G.
08/2012
2.0
lawn service
+ -1 more
To explain the ratings: The overall work was alright. But I had a bad feeling after this job so it was a bad experience for me. There were several reasons: The most attractive vegetation I had, bushy monkey grass in front of the left and right sides of a brick entryway, was hacked down pretty low and I'm hoping that it will survive. This mistake and the others COULD have had something to do with the fact that none of the 3 men sent spoke English. Well, one did, barely. I know that errors can occur even when you speak the same language. But being able to communicate effectively goes a long way towards preventing any problems! From now on I will first ask a company if they will have someone on the job that speaks decent English, and if they don't I will not hire them. I could have stayed outside and made sure that they didn't mess up, but I wanted to get some work done inside, and besides, if I had wanted to stand out in the heat I would have done the job myself and saved $285. What really upset me was later when I realized that they had taken my personal trash away with them. A workman had pointed to the area by the side of the house and said something like, "Clean up for you? Make it beautiful". I said yes. I was assuming that they would put the bags of garbage in the garbage cans next to them. I'm very careful with my personal information. My kids had put out the bags and I don't know what was in them. Although, I'm sure that most other people would have been thrilled that their garbage was taken for them. I'm not an expert (although someone I asked who has done their own yardwork agrees with me on this) but it seemed to me that three men should not have taken as long as they did to weed/trim the small area around the front and one side of the house. And I'm not sure how it is calculated, but it seems to me that they charged me for extra time, a total of 2.4 hours. They did clean it up well, however. Also on the plus side, everyone I dealt with on the phone was pleasant and professional. My appointment was set up with no delay. The workmen came out on time. When I called to tell the company about my problems I was listened to politely and offered an apology (although that was all I was offered.) I had asked when the person first answered my phone call if I should talk to the operations manager or managing partner, who I asked for by their names. But she did not offer to have me speak with them before or after I talked to her. I was told up front that this company charges the same amount per hour no matter what work, skilled or unskilled, is done. Lesson: Never assume that you will be getting premium service if you pay a higher price. There were a few other issues with this job that I could go into as well, but I won't. Bottom Line: I'm sure this company is really good on their tree service side. But I would not use this company for this kind of manual/unskilled labor. You could get the same service or better for a fraction of the cost just about anywhere else.
Description of Work: Weeding, trimming hedges/shrubs
Rating Category
Rating out of 5
quality
4.0
value
2.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
$285
Christopher K.
07/2012
5.0
lawn service
+ -1 more
They seemed to offer a reasonable price for the drain. I told them that I wasn't interested now but may be down the road. The builder of our house laid sod on the landscape and it was very lumpy. I had weeds coming up in my garden and I had a busy job needed done. They did a good job eliminating weed stalks. Now my lawn is cleaned up and looks good. Because of their advice and consultation, I was able to submit a warranty with the builder.
Description of Work: They provided me a quote for a drain.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
Robert B.
07/2012
5.0
tree service
+ -1 more
Russell came out to give a bid, on time, as promised. He went over all of my wish list and developed a plan to help get my yard looking good. His crew did a great job cleaning up the overgrowth around the back yard and at the side of the house. The new tree and plants that were installed look great and are thriving. The attention to detail was impressive and appreciated. The tree crew was especially impressive. They trimmed up my oaks to perfection. The large oak that had to be removed was a huge chore. There was a metal watering rod that had grown up through the middle that hindered the chain saw from cutting through. This crew did not give up and stayed a full 12 hours working on this tree. They had to come back to grind the stump, which took some skill and work, considering the rod. At the end of the day, the yard looks great. Despite the missing grass, I would never know that a tree had been planted where this large oak stood.
Description of Work: Removed one very large oak tree that was close to my homeTrimmed two very large oak trees in the front yardRemoved four small trees throughout the yardGrind down all stumpsPlanted a holly treePlanted 8 shrubsDid some clean up around the back yard
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$3,500
Jerry M.
07/2012
5.0
irrigation systems
+ -1 more
They showed up on time. Fixed all the problems with my sprinkler system and charged me a really fair price for the work performed.
Description of Work: Numerous sprinkler repairs, added,moved and raised heads.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$450
KATHLEEN G.
07/2012
5.0
lawn service, tree service
+ 0 more
The company came out on the promised day and provided me with a free estimate, which they left in my front door. When I set up the day (a Thursday), I received a call a day earlier asking if it was alright for them to come a day early. I was delighted when I got home from work. The tree was opened up, the dead wood removed, and the property absolutelyy clean. If I didn't know they were coming, and hadn't seen the tree in the morning, I would never have known they were there at all. Grass is now growing under the tree since the sun can shine on it. The company sent me the bill the first week in July as promised, and I paid them gladly. I would definately use this company in the future (and plan to for other tree trimming) and recommend them to anyone else without hesitation. My tree looks healthy and beautiful. There are no branches hanging down on my roof, blocking the sidewalk, or encroaching on my neighbor's yard. Thank you Smith's Lawn and Tree!
Description of Work: The company was to provide a free estimate for "opening" and trimming a 50+ foot Ash tree in my front yard. The tree was to have all dead wood removed and the property cleaned. They promised a 5% Angie's List discount.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$450
Carrie B.
07/2012
5.0
landscaping, pavers, gravel, tree service, drain pipe, hardscaping
+ 3 more
This company was so terrific we wouldn't hesitate to work with them again. They made the process very painless for us and anticipated our needs. They are the BEST!!!
Description of Work: This company was wonderful! It took about a month for them to fit me in but it was worth the wait. I received estimates from 3 different, highly recommended companies and they did almost twice as much for roughly the same price the others quoted. Amazingly enough they did it in a week and came back promptly when I called to have them check out one issue with my sprinker system. (Sprinker guy-Tim was terrific and even took time to explain how to set and change the system and how long to water at each station!) Nicholas and the rest of the crew were such hard workers, they arrived on time each morning and worked until 6-7 pm at night. They crew was usually composed of 3 guys-they did a crazy amount of work each day. They were also very polite and had great attitudes. I even had neighbors comment on how professional the crew was and how hard they worked. Each evening they cleaned up the days work and didn't leave tools and dirt everywhere. Russell (the owner) checked on the work frequently, returned all my calls and text promptly and spent about an hour the first visit getting a feel for what we wanted so he could design for us. Here is my list of what they did:-Russell came out, discussed landscape plans and appropriate/low maintenance plants. The next day I received a detailed plot along with the type and number of plants to be used. He also suggested one or two different ways we could do the project and alternative plants if I didn't like what he had chosen. He was very receptive to questions and changes and provided different options at different price levels.-They pulled every plant from my front and back beds and re-landscaped them including bringing in extra dirt and mulching. We have a retaining wall the entire width of my yard so this was a big task. They also removed a great deal of lava rock from the back. (The previous owners had quite an affinity for lava rock and a severe reaction to mowing!)-Cut down two very large crepe myrtles.- Dug and landscaped 2 new plant beds and adjusted irrigation. (5 beds in backyard total.)-Dug/placed a drain from back of property to front.-Stonework to edge front beds.-Stonework retaining wall and rock fill entire length of house on one side.-River rock and flagstone area on one side of yard where grass can't grow-Two hours of irrigation modifications in front and back yard-Installed very large pot, irrigated it, extensive planting (gorgeous!) in pot.-Trimmed 3 large trees. -Replaced sod where needed.-Returned to double check sprinkler system.-Explained how to care for plants-water needs, when to cut them back, what to expect regarding bloom times and size etc. Landscaping is definitely an investment but well worth it. We now spend so much more time outside, even in the Texas heat!
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$14,640
Kelley B.
07/2012
5.0
tree service, hardscaping, patios
+ 1 more
We asked them to come back out and make some corrections to the patio. They had to raise 3 small areas of the patio for better drainage. The weather delayed them a few months but they came back out to do the work. They cleaned up after themselves and I was happy with their work.
Description of Work: They came out to do tree work and they installed a patio.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
4.0
responsiveness
4.0
punctuality
4.0
Yes, I recommend this pro
Barry S.
07/2012
5.0
lawn service
+ -1 more
Did a nice job, aerating the entire yard. Arrived on time, for the agreed upon price. The only drawback was I didn't feel that the aeration was deep enough or thorough enough.
Description of Work: Lawn aeration.
Rating Category
Rating out of 5
quality
4.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$65
BILL R.
06/2012
1.0
irrigation systems
+ -1 more
They installed the controller and sprinklers. They work, but they were very unprofessional about the installation. The telephone line was cut when the system was installed. It was spliced back together, but my alarm system recognized it as a cut phone line and sent a 911 alarm to the Sheriff's department. The phone company had to install a new lline to stop the 911 calls. The controller was installed, but a guide for what each of the zones covered was not done nor was a manual for the controller included. In looking up for a manual on the internet, I discovered that the model installed was discontinued last year. The charge for the controller was $800. After the system was installed, I called the installer several times to ask him to come back out and show me how the controller worked, and what zones it covered. He was always too busy to come out
Description of Work: They added a new sprinkler controller, relocated some sprinklers, and added two new zones.
Rating Category
Rating out of 5
quality
1.0
value
3.0
professionalism
1.0
responsiveness
1.0
punctuality
1.0
$3,000
Response from Smith Lawn & Tree
Dear Member, We at Smith Lawn and Tree would like to apologize for the customer service we have provided you. We pride our selves in customer service and take it to heart when someone is not satified. Your situation has certainly made us re-evaluate our policies. We have made some changes that I think will help future customers not feel let down. Although we hate to see the low rating of your report, we choose to see the positive and it has made us work harder to be even better than we were before. We wish you the best. Sincerely, Jud Smith and Russell Simpler Owners of Smith Lawn and Tree
JAMES S.
06/2012
5.0
irrigation systems
+ -1 more
From the office to service the complete professionalism. The installer Tim goes above and beyond for customer satisfaction. I bought a house that claimed to have a working system,little did we know how bad off the system was. Tim came out evaluated and we set a course of action, he kept me informed every step of the way. Instead of replacing the system at much higher rate choose to repair. As he got into the system he noticed how bad off it was. Tim stayed the course working it station by station. His workmanship is outstanding. If you need a system call Smith and ask for Tim.
Description of Work: Complete repair of exsisting system, with unknown problem from previous owner.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$1,900
Jennie G.
06/2012
5.0
tree service
+ -1 more
I liked them, they did a great job. I was impressed with their cleanup. Sometimes I ask people to come and do things for me, and they make a big mess and leave it. I’d say their price was reasonable for the work they had done, and the quality of their work was very good. I have had some other people, and I don’t want them back, but I would recommend these people. Their responsiveness was excellent, we had called them right after we had a tornado in parts of Dallas and Fort Worth, not in my area, but all things considered, I think that they were very responsive. There were a lot of people that had a lot of damage that had to be cleaned up, and I just had a tree that was dying, one had already died, and my particular problems weren’t urgent, but still they came. They were very responsive.
Description of Work: I used Smith Lawn & Tree for my tree service.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$3,000
Anna S.
06/2012
5.0
tree service
+ -1 more
They did a really good job. I was at work and they were both cut when I got home. They cleaned up the area where they cut the trees up and also removed some old limbs by my house and I didn't even ask them to. They will be here later today to remove another tree for me.
Description of Work: Smith Lawn & Tree cut down and removed two trees on my property.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$436
Stanley W.
06/2012
5.0
lawn service
+ -1 more
This was my second experience with Smith Lawn & Tree. Their tree crew did tree pruning in our acre yard a few weeks ago. We were so pleased with the outcome, we decided to have them prune our shrubs and small trees. I'd worked 6 hrs. pruning just the back pool bed the week before, got 8 contractor bags of trimmings, and hadn't made a dent in the pruning required in this yard . We'd already pruned everything twice this season and it was again out of control due to all the rain we've had. I knew we had to have help to manage it all. The crew yesterday, comprised of Manuel, Jose' and Hilario, was awesome. We discussed what I needed done, and they hit the ground running. They were like a S.W.A.T. team. They pruned all the shrubs in the beds, making rounded corners like I requested, so it has a softer look. My husband and I do a fair job as amateurs, but when these guys were done, it was professional and just beautiful. The difference was obvious. In about 3 1/2 hrs., they did what would take my husband and I all weekend to accomplish. They removed a few high limbs from our possum haw trees, and pruned the tops of our youpon trees. The shape of them is excellent now. These specimens can really get out of control, and they look just great now. Much of the work they did required ladder work due to the height of the shrubs and trees. They pruned some large outlying shrubs like Japanese Ligustrum and eleagnus, which were cumbersome, but they pulled them back into a pleasant shape. Aside from that, they were 3 of the nicest fellows you'd ever want to meet. Once they started working, they didn't stop. They are pros, and very intuitive in our yard of what needs doing and the look we want. I'll have this service done again in a couple of months and will request this team if at all possible. Just a note: offer cold drinks to people working out in the heat for you. A soft drink, iced tea, Powerade (they need to replace electrolytes) or even ice water is needed and appreciated when it's 100 degrees to prevent heat exhaustion. Even if they have them in their truck, a crew like I had yesterday won't stop and take the time to go hydrate. Thank you, Jose', Manuel and Hilario!
Description of Work: Shrub and small tree pruning
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$375
Josetta C.
06/2012
5.0
lawn service, tree service
+ 0 more
I am recently widowed and my husband took care of the yard. My trees had become overgrown and we have a swimming pool which I could not keep clean because of all the trees. I had a difficult time finding someone to come out and even call me back. I contacted Smith Lawn & Tree and received a call immediately. One of the owners came out and walked with me and explained what needed to be cut and trimmed. They arrived on the date scheduled and worked all day. They did a wonderful job. I have also hired them to keep my yard up on a weekly basis. My yard looks great. I am still working on the landscaping. I would highly recommend them, they may be a little high on tree trimming but was worth every penny.
Description of Work: I had them come out and give estimate for trimming all my trees and pull out holly bushes in front flower bed. Very knowledgeable of tree landscaping and what needed to be cut back. I do have a lot of trees. I also hired them to take care of my yard on a weekly basis.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
4.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$1,400
Diane B.
05/2012
1.0
tree service
+ -1 more
About two weeks ago I had this company come out to give me an estimate on tee trimming and tree removal. The company rep called me back the same day I had the estimate to schedule a time to come out. I did not return the call because I was not ready to have the service performed yet. Imagine my shock today when a work crew showed up at 9 am to start the job. Talk about high pressure sales. I was lucky I was home and able to stop the crew before they started the job and billed me $1200.00.
Description of Work: No services were performed. I had this company come out to give me an estimate on tree trimming and removal.
Rating Category
Rating out of 5
professionalism
1.0
Response from Smith Lawn & Tree
Dear Member, We at Smith Lawn and Tree would like to apologize for any hardship we have caused you. We pride our selves in customer service and take it to heart when someone is not satified. I am sorry that we mistook your actions for agreeing to having us perform the work for you. When you met with Jud, he had you sign the estimate that you agreed to to the pricing he quoted. Of course, that does not mean you have agreed to the work. However, you did let Jud mark the trees with paint that he was agreeing to remove for you. He followed up with you with a date and time that the crew would be there. He marked it on the calendar so the spot would not be taken. Unfortunately, when you did not call to so the date was not good, he did not remove your name. I would like to defend our actions by stating that we do not practice high pressure sales. We are fortunate that we do not need to. Our reputation, customer service and hard work ethic sales for us. Please take into consideration that this was an honest mistake. Thank you for your consideration. We wish you the best. Sincerely, Jud Smith and Russell Simpler Owners of Smith Lawn and Tree
All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves. To find more licensing information for your state, visit our State Contractor License Requirements page.
*Contact business to see additional licenses.
Service Categories
Tree Service,
Lawn and Yard Work,
Landscaping,
Lawn Irrigation,
Pavers and Hardscaping,
Lawn Fertilization & Treatment,
Stone and Gravel,
Leaf Removal,
Mulch and Topsoil,
Hauling,
Decks and Porches,
Patios
FAQ
Smith Lawn & Tree is currently rated 4.7 overall out of 5.
Monday: 9:00 AM - 5:00 PM
Tuesday: 9:00 AM - 5:00 PM
Wednesday: 9:00 AM - 5:00 PM
Thursday: 9:00 AM - 5:00 PM
Friday: 9:00 AM - 5:00 PM
Smith Lawn & Tree accepts the following forms of payment: Check,Discover,MasterCard,Visa
Yes, Smith Lawn & Tree offers free project estimates.
No, Smith Lawn & Tree does not offer eco-friendly accreditations.
No, Smith Lawn & Tree does not offer a senior discount.
Yes, Smith Lawn & Tree offers emergency services.
No, Smith Lawn & Tree does not offer warranties.
Smith Lawn & Tree offers the following services: Lawn, landscape design installation & maintenance, hardscape, irrigation design, installation & repair, seasonal color installation, seasonal cleanup, fertilizer programswith lawn maintenance packages only, lawn aeration, tree transplanting, tree trimming, tree removal, dump truck, tractor & lot clearing.
One time lawn fertilization not available, fertilization option available only with lawn maintenance packages.
Contact information
3200 Handley Ederville Road, Richland hills, TX 76118