Description of Work: We had gotten 5 quotes from contractors to replace both our front porch and back deck. Sunburst provided the best plan and best dollar value. The job was done professionally with courteous crew members. Both the front and the back look wonderful. The only thing that was a sticking point was the halting communication between the sales person and us. You have to be persistent with your calls if it is the busy season.
Rating Category
Rating out of 5
Yes, I recommend this pro
Angella A.
10/2015
5.0
decks
+ -1 more
.
Description of Work: .
Rating Category
Rating out of 5
Yes, I recommend this pro
$17,835
Mary G.
06/2015
5.0
decks
+ -1 more
unknown
Description of Work: They reduced my deck. I was really pleased with the results.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
4.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$3,000
Joseph L.
06/2015
5.0
decks
+ -1 more
unknown
Description of Work: Corey and his team at Sunburst were incredibly efficient and professional in the replacement of my wood deck with Trex. Should I have another deck replacement need, they will be the first phone call I make.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$2,400
Rebecca C.
03/2012
5.0
decks
+ -1 more
Went smoothly start to finish.
Description of Work: We decided to replace our existing wooden deck, which was getting warped by the sun and age - and chose Sunburst - we couldn't have been happier with the result. The crew was prompt, courteous, and flexible with several changes we made during the project. We ended up adding features to our deck mid-way through, with no complaints from the team. We added a partial roof, because we face due west and ended up never using the deck in the summer because of the heat. We also added LED lighting and a partial bar top. The end result, including a ceiling fan, is beyond what we expected. Can't wait to use our deck this spring and summer.
Rating Category
Rating out of 5
quality
5.0
value
5.0
professionalism
5.0
responsiveness
5.0
punctuality
5.0
Yes, I recommend this pro
$26,000
John N.
11/2009
2.0
landscaping
+ -1 more
We signed the contract on June 12, 2009. Work was supposed to start on July 13, 2009. Work was expected to take 5 to 7 business day to complete, depending on the weather. After we started calling in mid-late July, our phone calls and e-mails (to "Andy" the foreman/engineer, and Fred the owner) were usually ignored, except for promised start dates that did not materialize. Sunburst began to remove the old deck on 8-4-09, but left piles of wood on our back lawn for about 1 week prior to removal. The real work started on Aug. 8th. The crew (which did not speak English beyond 6 or 8 words) had only a 2-dimentional drawing showing length and width. There was no drawing showing height (elevation). Consequently, we were constantly being asked what we wanted them to build. Phone calls to the foreman went unanswered most of the time. Work would continue for 2 or 3 days, and then the crew would disappear for 3 or 4 days. The crew was not provided restroom facilities by the company, so the crew occasionally relieved themselves at various places in our back yard. Most of the time, the crew chief would leave the other workers and go to another work site. Again, nobody spoke English beyond "hello, yes, and no." Work continued through the end of August. After the patio stone was installed, we realized that the color of the stone was different from the stone that we had ordered and was specified in the contract. After discussing this discrepancy with the owner, we were told that the installed stone was "the same stone" that we ordered. We were told that the difference was that different companies called their stone by different names, and the stone that we saw at the distributor's office was "weathered" and therefore had a different color. After investigating, we were able to determine that the installed stone cost $4 per square foot compared to the stone that we specified in the contract ($8 per square foot.) After the patio was completed in the first week of September, we again questioned the difference in the stone prior to making the last payment. I asked for a $1,600 credit/refund to account for the difference in the cost of the stone (400 square feet x $4 per foot). The owner became hostile and abusive, and threatened to send a crew over to rip out the patio unless he was paid immediately. We made the final payment on 9-17-09, approximately 2 months after original planned start date. Overall, the final quality of the stone work is very good. However, since the "wrong" stone was installed, we can never be totally satisfied with the project. The process was painful. The crew was usually cooperative and eager to please, but the management was not.
Description of Work: Tear out and remove existing wooden deck, build up low spots where earth had settled, pour concrete slab for patio 20 x 20 feet, install stone over slab 20 x 20 feet, install steps leading to back door, install steps to existing spa, install barbeque, install stone on back wall of house, install step lights, re-wire spa, install post light and electrical outlet near barbeque, install walls at one end of patio, install stone on walls, install drain pipes for downspout. Homeowner specified the name of the stone in the contract. The stone was selected from a local stone supplier.
Rating Category
Rating out of 5
quality
3.0
value
3.0
professionalism
1.0
responsiveness
1.0
punctuality
1.0
$15,000
Response from SUNBURST CONSTRUCTION
Thank you for bringing your concerns to our attention via Angie's list. We appreciate it when our customers make us aware of their perception of the manner in which they were treated while dealing with our company. I sincerely apologize for your unprofessional experience. Due to the issues you addressed we have had a number of key staff changes to ensure that this does not happen to you or another customer again. We have reviewed your concerns and comments with our new employees as well. Let me assure you that what happened in your case is not typical of Sunburst's level of customer service. We continue to be committed to providing you and all of our customers with the highest standards of service in the industry. If you have any questions please don't hesitate to call me at 703-406-0914. Fred B. Small President/Owner
Mike S.
08/2008
5.0
decks
+ -1 more
Experience went very well. I found Sunburst and several other companies through mail ads and referrals. Jon P, a design consultant, provided an estimate for the deck and fencing. We missed the first appointment, which was a minor annoyance for me. However, Jon's presentation was very professional and well-prepared. He even had Trex samples ready, as well as photos from other Sunburst jobs. Jon provided an itemized estimate with the deck, deck w/Trex, and fence. Estimate was hand-written and then followed by an email. Sunburst's estimate was (surprisingly) the lowest of the handful of estimates I received. I agreed to go with Sunburst wood-only deck proposal and started the HOA process. The HOA design application proved to be the longest lead time item. Meanwhile, Doug S, the project manager for my build, called ahead to line up permits and to get a feel for when the HOA approval might come. Doug was flexible in start date for construction, which we agreed to be at 10:00am on the following Monday. Builders were at my home at 10:00am SHARP. The contractor knocked just to let me know they had arrived and were starting work in the back. Crew was self-sustaining the entire time, as I had to leave soon after to get to work. We came across an engineering change which Doug walked me through in a very polite and informative manner. We agreed on a reasonable price to cover materials since it was an oversight in the initial estimate. Builders completed there work in 1.5 days. Clean up was satisfactory and included removal of scrap lumber and trash, hauling of excess dirt, and also tidying up of the work area. Doug followed up with my phone calls by COB of each day. Overall, experience was excellent. High points to Sunburst for professionalism in the sales, proposal and in project execution. Crew were friendly and answered the questions they were able to. Good staff, excellent follow-through. I will likely go back for fence and hard scaping.
Description of Work: Added a small deck to our end unit townhome (140 sq ft, due to zoning and regulations in Fairfax County). Nothing fancy since there is no space to build out tiers and the regulations pretty much determined the dimensions of the deck. Also requested an estimate to install a wood board-on-board fence.
All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves. To find more licensing information for your state, visit our State Contractor License Requirements page.
*Contact business to see additional licenses.
Service Categories
Decks and Porches,
Patios,
Pavers and Hardscaping,
Sunrooms and Patio Enclosures,
Landscaping
FAQ
SUNBURST CONSTRUCTION is currently rated 4 overall out of 5.
Sunday: Closed
Monday: 8:30 AM - 5:00 PM
Tuesday: 8:30 AM - 5:00 PM
Wednesday: 8:30 AM - 5:00 PM
Thursday: 8:30 AM - 5:00 PM
Friday: 8:30 AM - 5:00 PM
Saturday: Closed
SUNBURST CONSTRUCTION accepts the following forms of payment: American Express,Check,Discover,MasterCard,Visa
Yes, SUNBURST CONSTRUCTION offers free project estimates.
No, SUNBURST CONSTRUCTION does not offer eco-friendly accreditations.
No, SUNBURST CONSTRUCTION does not offer a senior discount.
No, SUNBURST CONSTRUCTION does not offer emergency services.
Yes, SUNBURST CONSTRUCTION offers warranties.
SUNBURST CONSTRUCTION offers the following services: CUSTOM DESIGNED & BUILT DECKS, SCREENS, PORCHES, GAZEBOS, ARBORS, CEILINGS & PATIOS.